به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمد حسین نیرومند، درباره استقبال از برخی فیلمهای خاص ایرانی در غرب و عدم توجه به سینمای ملی-اسلامی ایران و ممانعت از اکران آنها گفت: حوزه فرهنگ حوزه ای نیست که غرب به راحتی در اختیار دیگر کشورها قرار دهند بخصوص اینکه انقلاب اسلامی ایران حرف تازه ای برای گفتن دارد و سینمایی که در راستای انقلاب باشد مورد توجه قرار نمی گیرد.
معاون اسبق سازمان توسعه سینمایی سوره در این زمینه ادامه داد: اما در صورتیکه فیلمی در ایران ساخته شود و در جهت منافع غرب و به نفع سیاستهای آنها باشد نه تنها اکران گسترده در آن کشور پیدا می کند بلکه مورد توجه رئیس جمهور آنها هم قرار می گیرد.
نیرومند همچنین گفت: کسانی که کار سیاسی می کنند بخوبی می دانند هر حرکتی که انقلاب را سیاه نشان دهد و مغایر با سیاستهای فرهنگی انقلاب باشد در غرب مورد توجه قرار می گیرد؛ و قطعا اکران گسترده یک فیلم در فرانسه در شرایطی اتفاق می افتد که انتشار محتوای آن به نفع فرانسه باشد.
وی افزود: نمایش دادن فیلمی با ساختار ضعیف اما محتوای سیاه از فضای داخلی ایران در کن نیز درهمین راستاست و یا گذاشتن صندلی خالی در جشنواره های غرب نیز با همین اهداف انجام می شود.
محمد حسین نیرومند در ادامه ضمن برشمردن تولید فیلم با نگاه جهانی گفت: اساسا فیلمنامه با دو سناریو نوشته می شود.سناریوی اول فیلمنامه ای است که فیلم بر اساس آن ساخته می شود و سناریوی دوم، بر اساس نگاه تبلیغاتی ساخته می شود.
مشاور اسبق وزیر ارشاد سینمای ایران را فاقد سناریوی دوم یعنی نگاه جهانی دانست و گفت: سینمای غرب، بخصوص هالیوود در این زمینه خوب عمل کرده است اما ایران(سینمای ملی)، در این زمینه فعالیت چندانی نداشته باشد.
کد خبر 52744
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
- ۰ نظر
- چاپ
مشاور اسبق وزیر ارشاد معتقد است در صورتی اکران فیلم ایرانی از سوی غرب و رئیس جمهورشان مورد استقبال قرار می گیرد که ایران را سیاه نشان دهد و انتشار محتوای آن به نفع سیاستهایشان باشد.